----

Tycker verkligen att tiden går alldeles för fort just nu ;/ den bara flyger iväg! Tindra är 1,5 år, min lillasyster fyller 18 år imorn och lilla Oliver har redan blivit 2 månader! Usch allt går för fort!...var med Tindra på 1,5 års kollen för nån vecka sen och då vägde hon 11 kg och var 80 cm lång! sjukt vad stor hon börjar bli nu :) hon som bara vägde 2 kg när hon kom och var 44 cm lång! nu är hon verkligen ingen bebis längre fast jag brukar kalla henne det ändå ;P jag har till och med satt uppe henne på kö till dagmamma nu, har märkt att hon älskar andra barn och kan leka väldigt fint med dem :) hon lekte väldigt fint med grannflickan och under de 3 timmar som vi var där så blev det inget grin och skrik :) hon brukar vara ganska blyg när jag är med men när hon är själv så är hon väldigt tuff, hon gick till och med fram till en helt okänd liten pojk i IKEAs lekhörna och satte sig i hans knä och kollade på film :S visste inte att hon var såå tuff ;P lillsnuttan! 

Hon pratar på utav bara den och lär sig nya ord väldigt fort :) hon har även börjat säga "mmm" när hon äter nått gott, hur gulligt som helst! Hon bygger torn av typ allt hon hittar och bara busar på hela dagarna :) man får ingen lugn stund här hemma inte ;) hehe jorå hon är faktiskt väldigt gosig av sig och kan sitta hos en och gosa medan vi tex. tittar på Mumin och just nu är hon extra gosig då hon har haft nästan 40 graders feber några dagar och hostat så hon kräkts ;/ har bara velta lega mot ens bröst och gosat. Men nu har hon i alla fall feber längre men den dumma hostan är kvar! Hon fick åkte på samma förkylning som pappa sin ;/

Själv har jag klarat mig undan förkylningen men blev rejält kattbiten istället ;P Försökte hjälpa Texas som fastnat i vårt skoställ och i ren panik högg han sig fast i min hand när jag föröskte lyfta upp honom...slutade med att jag fick slita sönder skostället och fick åka till doktorn där jag fick 2 olika penicillin då jag tydligen fick en rejäl infektion i leden i handen ;( roligare kan man ju ha ;P

Aja, nu ska jag städa och plocka innan jag ska göra mig klar för jobb och även titta på när Tindra leker med sina nya böcker :) hon älskar verkligen böcker! Sötnosen <3



Pannkakslunch blev det idag :) det går alltid hem <3
mamma och pappa älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötaste barnet i världen!!! Kramar Mia

2011-03-07 @ 23:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0