Längesen..

Ja, nu var det några dagar sen man skrev nått här ;P har inte haft ork eller tid! Känns som man jobbar heltid igen bara för att man passar på Tindra och vår nya kattunge hela tiden. Man hinner liksom inte sätta sig i lugn och ro och skriva ett inlägg då de båda är överallt och drar i allt och busar med allt de hittar ;P sötnosarna mina! Men visst har det hänt saker, i förrgår ställde sig Tindra helt plötsligt upp bakom sin gåbil och började gå med den helt själv! Hon har aldrig varit direkt intresserad av den förutom att leka med den. Vi försökte typ 2-3 gånger att gå med henne med hjälp av gåbilen men när hon bara satte sig ner hela tiden och inte var intresserad så tänkte vi att det fick komma av sig själv och det gjorde det verkligen! Man behöver tydligen inte "träna" dem eller visa dem, de lär sig ändå! Nu bara går och går hon hela tiden med sin gåbil och är hur lycklig som helst! Full fart har hon och hon har även börjat försöka svänga den så hon kan gå runt runt utan att gå in i väggen! Hur duktig som helst!
Tindra har även haft en period nu då hon bara sätter sig och inte vill gå med hjälp av någon som håller hennes händer utan hon vill krypa istället, men nu häromdagen så sträckte jag fram handen så hon skulle få hjälp upp att stå och då grabbade hon tag i min hand och började gå med hjälp av att bara hålla min hand i sin ena lillhand! Det är sjukt vad fort det gått fast jag inte har tränat nått med henne, då jag vägrar att tvinga henne. Helt sjukt att hon snart fyller ett år ;P känns inte som att det var så längesen hon kom till världen!
I onsdags var vi hos tandhygenisten,
trots att snuttan inte fått några tänder :) själva besöket gick hur fort som helst och när vi skulle gå så tog tandsköterskan helt plötsligt Tindra ifrån Johan och började pussa på henne och krama på henne! Vi blev lite paff men hon tyckte ju att Tindra var den sötaste bebis hon nånsin sett och att man bara måste få pussa på henne... eh okej? liiite underligt tyckte vi för jag tycker väl ändå att man frågar innan man bara tar nån annans barn och börjar pussa på dem? aja...

Hade en väldigt trevlig midsommar igår. Johan jobbade till 13 och efter det handlade vi en jäkla massa mat och sen for vi ut till sälsten för att fira Johan och hans bror som fyllt år nu i veckan. Efter det for vi hem och började laga mat och förbereda det som skulle grillas. Vid 18 kom johans pappa och bror och käkade och surrade. Tindra vägrade sova och var vaken ända till halv tio! Men hon var hur snäll som helst så det var bara mysigt att hon fick vara med även på kvällen på hennes första midsommar :) kvällen var jättemysig och trevlig och det var så skönt att vara hemma och kunna lägga Tindra i hennes egen säng när hon väl blev trött.



Näe,
nu ska jag ta och göra mig iordning så jag är klar innan 17 då mitt kvällspass börjar idag :)



Vackraste Tindra i sin fina sjömansklänning på midsommarafton! <3


Full fart framåt! <3



Nytillskotten i familjen :)



Kommentarer
Postat av: mia

Åhh, vad duktig hon är! Tindra är bäst :-D hihi! Kramar på er!

2010-06-26 @ 23:47:31
Postat av: maria

HAHA GUD VAD SWEET HON ÄR! Helst i den klänningen :D

Måste komma och hälsa på snart! Hoppas allt är bra med er. Hehe var hos pappa en snabbis i helgen så låg Rambo tvärdäckad utanför ert hus hehe han är så söt nu när han är vuxen man dör typ :D :D :D

2010-06-29 @ 08:58:45
URL: http://marialinneahenriksson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mycket!! Jag spräckte rekordet med råge. Fick dock ta några smslån för jag var bra över 500.000 redan efter första dagen! Köpte en present till dig också förresten, ett paket med plastpåsar!

Bröllopet var det vackraste jag varit med om, den lyckligaste dagen i mitt liv! Jag lovar att säga till när programmet ska visas!! :D

2010-07-03 @ 22:02:31
Postat av: Anonym

Ja, det blev mest fryspåsar faktiskt. Hittade sådana där påsklämmor också så jag köpte 487 paket sådana. Alltid bra att ha liksom!:) Men självklart skulle du ha en present. Du är verkligen värd ett paket fryspåsar!!!!! Efter allt vi gått igenom tänkte jag till och med köpa två till dig, men jag tänkte att det skulle bli lite för mycket ändå. De kostade faktiskt 5 kr/st.

Både Lasse B och Barbados var upptagna men vi hade turen som fick Eilert Pilarm som sjöng för oss. Otroligt vackert!!! :D

Näe, vi hade inte råd med varken tält eller stuga, men vi hittade en gammal bro som vi bosatte oss under. Klänning? Någon sådan hade jag inte. Jag hade mina slitna cykelbyxor och ett linne jag hittade i en soptunna utanför. Det luktade inte så gott, men jag skvätte lite DATE-parfym på det och då blev det perfekt!

Kram kram!

2010-07-05 @ 18:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0